Eerste exposant bij T Vierkantje is Yanick van Gastel. Presentatie zondag 29 november tijdens...
Josine Vissers, installatie bij T VIERKANTJE. - Van 21 februari tot en met 21 maart 2021 doorlopend te zien bij het nieuwe Etalage project van Stichting Idee-fixe [IDFX]. - Opening [onder voorbehoud met publiek anders symbolisch] zondag 21 februari 16:00 u.
T VIERKANTJE is een mini-expositieruimte waarvoor wij steeds een Beeldend kunstenaar, fotograaf, kunst designer of anders, uitnodigen om naar eigen inzicht een installatie binnen het kader van T VIERKANTJE te realiseren. Kunst op een laagdrempelige manier laten zien dat is waar IDFX voor staat.
Bij de eerste editie was er een fotografische installatie te zien van Yanick van Gastel, beeldend kunstenaar en fotograaf. Voor deze 2e editie hebben wij Josine Vissers, multidisciplinaire kunstenaar uitgenodigd. Zij laat een werk zien met de titel: “Do you want another cup of tea? Or a glass of champagne?”
Over Josine Vissers: zij werkt als multidisciplinaire kunstenaar, vertaalt haar werk via verschillende media zoals, installatie, video en audio, mixed media, collage en tekeningen, fotografie, textuele werken, textiel en publicaties. Hierdoor ontstaat er vaak een speelse en gelaagde verkenning waarbij zij op zoek gaat naar de relaties tussen het vrouwelijke en het mannelijke (bijvoorbeeld door middel van stereotypen), het object, de taal en het beeld.
Er zijn drie grote thema's die zij onderzoekt: sociale ideologie, moderniteit en massamedia. haar onderzoek heeft altijd een kritisch motief, maar het kan zich ontwikkelen tot een meer humoristische of cynische ondertoon. Haar interesse ligt in de ontwikkeling van de vooruitgang en of dit ook daadwerkelijk vooruitgang is.
Zij denkt dat we in een zeer interessante tijd leven die ons voortdurend in de richting van consumptie en materialisme stuurt. Meer macht, meer rijkdom en willen leven volgens het perfecte plaatje. The sky is the limit, maar is dit echt het geval? We worden gecontroleerd en gevormd door algoritmes en (sociale) media. Welke invloed heeft dit op onze keuzes en onze perceptie?
New mailCopy